Capítulo em Livro
Grande, Nuno (2022), O turista em nós, in José Alberto Rio Fernandes (org.), Lugares. Porto: Book Cover, 20
Livro
Guilherme, Maria Manuela (orgs.) (2022), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York: Routledge
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Conclusions: The future of glocal and interculturally responsible academia, in Manuela Guilherme (org.), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York: Routledge, 163-168
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Conclusão: Um desafio aos professores de línguas e culturas no Brasil, in Manuela Guilherme (org.), Línguas glocais: Vozes do Sul. Campinas: Mercado de Letras, 277-282
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), European and Latin American researchers between mirrors: The internationalisation of higher education for social cohesion and equity'., in Manuela Guilherme (org.), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York: Routledge, 35-54
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), From Critical Cultural Awareness to Intercultural Responsibility: Language, Culture and Citizenship, in T. McConachy, I. Golubeva and M. Wagner (org.), Intercultural learning in language education and beyond: Evolving concepts, perspectives and practices. Brighton: Multilingual Matters, 101-117
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Glocademia: Intercultural responsibility across North/South epistemologies, in Manuela Guilherme (org.), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York: Routledge, 141-162
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Glocademics in action: Intercultural responsibility in conditions of conflict and crises, in P. Holmes and J. Corbett (org.), .) Intercultural pedagogies for higher education in conditions of conflict and crises: Culture, identity, language. London and New York: Routledge, 141-159
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Introduction: Meta-reflections on critical and decolonial 'glocademia', in Manuela Guilherme (org.), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York, (pp. 1-20)
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Introdução: Línguas Glocais, in Manuela Guilherme (org.), Línguas glocais: Vozes do Sul. Campinas: Mercado de Letras
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), Línguas glocais: A reinvenção das línguas descolonizadas, in Manuela Guilherme (org.), Línguas glocais: Vozes do Sul. Campinas: Manuela Guilherme, 27-69
Livro
Guilherme, Maria Manuela (orgs.) (2022), Línguas glocais: Vozes do Sul. Campinas: Mercado de Letras
Capítulo em Livro
Figueira, Jorge (2022), Manuel Graça Dias, in André Carmo (org.), Espaço, Lugar e Território. Figuras do pensamento português contemporâneo. Porto: Edições Afrontamento, 281-287
Capítulo em Livro
Lobo, Rui (2022), O Mosteiro de Santa Cruz de Coimbra: uma história arquitetónica, in João Mendes Ribeiro, Rui Lobo (org.), Projetos para o Mosteiro de Santa Cruz de Coimbra e Área Envolvente. Coimbra: Edarq, 13-21
Livro
Ribeiro, João Mendes; Lobo, Rui (2022), Projetos para o Mosteiro de Santa Cruz de Coimbra e Área Envolvente. Coimbra: Edarq
Outras Publicações
Figueira, Jorge (2022), "Texto/entrevista "Jorge Figueira"", Arquitectura, como aprendemos?, Ana Sofia Pereira da Silva (org), Lisboa: Note,
Capítulo em Livro
Guilherme, Maria Manuela (2022), The EC-MSC Glocademics project at the Universidade Federal da Bahia: Interview to Manuela Guilherme, in Manuela Guilherme (org.), A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy. London and New York: Routledge, 123-140